Száz éves lett az agyagfalvi Berta néni, aki a mai napig szinte segítség nélkül látja el magát.Ezt az üzenetet küldi:


"Nem úgy volt, mint most, hogy menyök, emelöm a kalapot, s jó napot!"

 
A napokban töltötte be századik életévét az agyagfalvi református gyülekezet legidősebb tagja, Csomor Berta néni – adta hírül a Székelyhon.
Az idős asszony szinte teljesen ellátja magát, a mosástól a bevásárlásig. Olyannyira, hogy akkor sem fogad el segítséget a falubeliektől, amikor éppen egy vödör vizet cipel az utcán. Az idős asszony ma is tart hat tyúkot, ha valamire szüksége van, maga megy a boltba.
Berta néni a dokumentumfotókat készítő Fülöp Lórántnak mesélt a gyerekkoráról. „Hatan voltunk testvérek, egyik kisebb, másik nagyobb. Mind a hat szolgált valahol: mentünk, kerestük az öltözetet, segítettük a szülőket. Nem úgy volt, mint most, hogy menyök, emelöm a kalapot, s jó napot.

 
Bukarestben szolgáltam, Snagovon szolgáltam, Szögedön szolgáltam, Pestön szolgáltam. Mit meséljek én erről? Dolgoztam, és pénzt kerestem. A pénzt haza kellett küldjük, hogy adót fizessenek. Akkor nem volt nyugdíj. Az adóba kellett fizetni, mert ha nem, vitték el a dolgokat” – emlékezett vissza a régi időkre a születésnapos.
Címlapkép: Székelyhon/Fülöp Lóránt
Köszöntsük őt egy megosztással!